ywam houses - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Go Team Brazilie! - WaarBenJij.nu ywam houses - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Go Team Brazilie! - WaarBenJij.nu

ywam houses

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Go Team Brazilie!

01 Augustus 2017 | Brazilië, Belo Horizonte

Vandaag, 31 juli, zijn we naar meerdere huizen van Youth With A Mission geweest.
Het eerste huis waar we kwamen werkten ze met doven jongeren. Het is erg lastig om de jongeren te bereiken om dat de overheid besloten heeft ze naar verschillende scholen te sturen, werd ons verteld. In dit huis kunnen ze dus terecht (voor info / kennis, liefde te ontvangen en gebed).
Bello Horizonte heeft ongeveer 8.000 doven.

Het Rescue house was het 2de huis waar we heen gingen.
Wat we daar te horen kregen was wel erg heftig.
Het is een open huis voor mensen van de straat.
Op straat leven is hier erg gevaarlijk , vooral in de nacht.
Er word hier veel gehandeld in de drugs, en daar door zijn er ook snel gevechten en zijn er diefstallen. Het leven van de mensen die hier op straat leven word door de politie en veel anderen niet echt als waardevol gezien. Als er iemand is overleden door een vecht partij besteed de politie er vaak niet veel aandacht aan. De mensen die er op straat slapen kunnen eigenlijk ook zomaar gedood worden. De combinatie met een drugs verslaving en op straat leven is heel gevaarlijk... Wat ik ook erg heftig vond om te horen was dat er vorig jaar in een jaar tijd 12 straat kinderen/jongeren waren omgekomen (door drugs /geweld ) van de straat die ze kenden. Omdat ze op de straat leven hebben ze vaak geen documenten bij zich, als ze dan omkomen is het vaak ook een hele klus om ze te identificeren en de familie te vinden. Er word dan vaak naar het rescue huis gebeld om te komen voor indentifactie of ze de persoon misschien kennen.

Het 3de huis waar we langs zijn, was het herstel huis.
hier vingen ze mensen op en vaak verblijven er ook teams.

In de middag zijn we bij gezinnen langs geweest in de krotten wijk.
Er lopen daar trouwens erg veel honden rond.
De mensen waren blij dat we langs kwamen. we hebben een beetje voor ze gezongen en gebeden. Voor ons heel simpel maar voor hun echt iets waardevols. Het 2de gezin waar we langs kwamen leefde met 4 generaties in een huis . Het meisje van 17 die er woonde had een kindje van 2 jaar, dat is hier veel vaker zo en het lijkt normaal. Ik vond het wel schokkend.
ook dit gezin was blij met onze komst en wilde ons graag vaker welkom heten (wie weet).

Het was vandaag dus wel een beetje een heftig dagje.
Maar het is goed om de realiteit onder ogen te zien en ook met jullie te delen hoe het werkelijk hier is.

• 01 Augustus 2017 - 11:14

Gerard Albers:

Hoi Iris, en het team,

bedankt voor je verslag, allemaal wel heftig om te lezen. Wat hebben we het in Nederland dan goed hier. We leven met jullie mee en kijken elke dag uit naar wat jullie allemaal meemaken.

Ik wist niet dat doofheid daar zo veel voorkwam. Waarschijnlijk het gevolg van ziektes bij geboortes die we in Nederland niet meer tegenkomen zoals rode hond, maar ook hersenvliesontsteking of verwaarloosde oorontstekingen.
    Mooi dat jullie je zo inzetten en mensen liefde, aandacht en bemoediging kunnen meegeven.

We hebben al wat foto's gezien op Facebook en kregen een aardige impressie van wat jullie daar mogen doen. Kan je de kinderen al een beetje verstaan Iris, of is het veel uitleg met gebaren?

We denken aan je en wensen jou en je team nog een gezegende tijd!

Groetjes, Gerard Albers (en van ma en Niels)

ps: lekker bezuuhg!

• 04 Augustus 2017 - 11:59

Tineke Rodenburg:

Wat fijn om jullie verslagen te kunnen lezen, om zo verbonden te zijn met jullie werk in Brazilië. Jullie maken wel heftige maar ook mooie dingen mee. Geweldig dat je in zo'n omgeving de liefde van God mag uitdragen, op wat voor manier dan ook.
    Veel zegen op jullie werk. Hartelijke groet, Tineke Rodenburg. (Moeder van Marjo)

• 05 Augustus 2017 - 19:56

Kees En Hetty:

Lieve mensen, we wensen jullie van harte Gods kracht en zegen toe voor deze missie!!!!
    Kees en Hetty